Termen tot mai mult utilizat în ultimul timp, SMM-ul e ceea ce a intrat rapid în lexicul nostru, dar nu până la urmă în minte.
Tot mai mulţi antreprenori caută să angajeze un om pe SMM şi tot mai multe agenţii de marketing şi experţi oferă servicii de SMM. Ceea ce putem observa odată cu aceasta sunt şi greşelile de care nu se ţine cont cât de cel care caută acest serviciu, atât şi de cei care îl oferă.
Prima greşeală din partea clientului vine atunci când el vrea SMM “ca la ei”.
Tot mai evidentă e apariţia companiilor mari pe spaţiul online. Iar cei mici vor să fie la fel. Dar se uită de întrebarea: Pentru ce? Care este scopul?
A doua greşeală a clientului este momentul în care facem SMM “ca să fie”.
Şi speranţa clientului că poate ceva o să cadă, poate cineva va veni, poate cumva… Nu va veni, nu va cădea, nu va apărea.
Pentru că în direcţia dată e nevoie de un plan exact după care vom merge pentru a atinge scopul propus.
Greşeala des întâlnită de agenţii sau experţi este să ia pe oricine.
E important să intelegeţi dacă veţi putea face faţă. E important să ştiţi după ce criterii veţi măsura eficienţa lucrului. Şi e foarte important să întelegeţi dacă veţi putea satisface aşteptările clientului. Toate astea sunt necesare pentru a evita discuţiile neplăcute după câteva săptămâni de “colaborare” când rezultatele nu sunt cele aşteptate de client.
Banii pe care îi câştigaţi la început sunt importanţi, dar si mai importantă este imaginea companiei pe termen lung.
O altă greşeală des întâlnită sunt rezultatele pe care se pune accentul.
Agenţia trebuie să ofere rezultate nu în cât de multă lume a aflat despre client sau câte like-uri am adunat. Ne interesează care sunt banii pe care clientul i-a câştigat în urma unei campanii.
Ne interesează numărul celor intraţi pe site. Ne interesează numărul celor care au completat formularul şi câţi din ei au procurat produsul sau serviciul. Banii investiţi în marketing trebuie să fie cu un ROI clar.
Scopul SMM-ului poate fi orientat în doua direcţii:

  1. Generarea de trafic măsurabil pe online sau offline, atunci când ştim exact unde trebuie să ajungă potenţialul client (site, magazin, salon).
  2. Lucrul cu imaginea companiei, caz în care aceasta este negativă sau este pornit un val de acest fel. Şi aici rezultatul va fi crearea unui sistem în care se analizează piaţa, se iau detaliile şi se oferă raspunsuri la valuri, se construiesc diguri şi se creează imaginea dorită.