Roi  Marketing – marketing orientat către profit, care ne arată venitul din orice campanie publicitară și/sau orice modificare pe site.
În articolul precedent am vorbit despre imaginea unui Marketolog. La nivel de portret e clar cum se comportă el.
Astăzi vreau să discutăm despre nişte paşi simpli prin care orice campanie este egală cu rezultate. Iar rezultatele în business înseamnă bani.
Care sunt acele acţiuni necesare pentru a înţelege eficienţa promovării pentru care atâta energie investim şi ce trebuie să facem de fiecare dată când e vorba de promovarea produsului sau serviciului nostru?

  1. Măsoară.

Măsurăm marketingul prin bani vii. Mai întâi ne orientăm spre veniturile din orice campanie publicitară, apoi spre “frumusețea” site-ului sau landing page-ului.

  1. Infomează-te.

Trebuie să fiți la curent cu tot ce se întâmplă și atunci când aprobați o campanie publicitară să cereți să fiți informat zilnic cel puţin printr-un sms despre vânzările care au loc din această campanie. Nu e necesar să primiți raportări complicate, doar câteva cifre ce oglindesc situaţia.

  1. Găsește motivul vânzărilor proaste.

Se ridică statisticile din campaniile publicitare și se depistează motivul care a dus la aceste vânzări proaste.

  1. Implimentează sisteme

Unde fiecare apel sau număr de telefon este salvat și înregistrat, chiar dacă persoana responsabilă nu a răspuns la telefon. CRM-ul e un instrument obligatoriu în orice companie, indiferent că e la început de cale afacerea, sau e pe picioare deja. Şi nu contează dacă e un soft complicat sau un simplu excel. Ideea de bază este să fie introdusă orice informaţie posibilă despre orice contact cu toţi clienţii şi potenţialii. Iar pentru asta e necesară disciplina, îndeosebi pentru cei care astăzi sunt şi proprietar, şi director, şi vânzător.

  1. Deduce cum poate fi sporit profitul.

Campaniile eficiente se prelungesc, iar cele neeficiente se îmbunătățesc sau se stopează.

  1. Calculează.

E necesar să duceţi statistici a departamentului de vânzări şi să faceţi rapoarte de eficiență pe fiecare manager de vânzări. Aceasta vă permite să puteți vedea eficiența fiecărui om care se ocupă de vânzări.
Cum am mai spus-o de fiecare dată, marketingul iubeşte cifrele. Marketologii nu. Iar proprietarii de afaceri sunt pur şi simplu obligaţi să le ceară.
Pentru că returul investiţiei îl poţi vedea doar în baza la nişte date concrete şi zâmbetul unui director mulţumit de rezultate la sfârşit de lună, trimestru, an. 😉