Stătea cândva, la o margine de drum, un billboard. Frumos, măreț, impunător.
Atrăgea priviri, fura atenție, oferea emoții. Asta pentru că avea pe el imprimată imaginea unei brazilience (moldovence în costum de carnaval). A stat mult și bine până când, într-o bună zi, cineva l-a întrebat ce face el acolo?

Iar bannerul nostru era confuz. Bun, scopul lui era de a promova ceva, dar ce anume – el nu știa.Cei cu intenția, spuneau c-ar fi dorit să facă publicitate la biscuiți, însă despre acei biscuiți practic nu aveai cum afla privindu-l.Motivul e simplu: un designer, sau el alături de echipa sa, au decis, probabil, că o femeie semidezbracată va capta și menține mai ușor atenția publicului. Și a avut dreptate. Însă ceva le scăpase marilor creatori.Zi de zi întâlnim aceste mari pete prin oraș. Unele cu gust, altele mai neinspirate. Unele cu mesaje clare, altele care nici din a 5-a oară nu îți pot spune ce vor de la tine.Care este scopul unui billboard?
Teasing – plasarea unui sau mai multor cuvinte ori imagini care să intrige publicul, iar mai apoi să urmeze ceea ce înseamnă produsul sau serviciul propriu-zis.
Informare – despre direcția până la un local, despre un proiect sau despre o sărbătoare, etc.
Vânzare – e clar că nu vinde direct un bilboard, dar apelând la numărul indicat sau accesând site-ul/emailul veți putea beneficia de produsul, serviciul sau oferta indicată.Elemente ce le poate conține un billboard:
Imagine – care captează atenția din prima și are un rol crucial în transmiterea mesajului.

Oferta – ceea ce se propune publicului larg.
Date de contact – pe minim 1/4 din spațiu, așa încât să poată fi observate și notate și din trecerea  în viteză a automobilului
Logotip – mărimea acestuia fiind cu atât mai mică cu cât sunteți mai în coada a TOP 1000 companii din Republica Moldova.
Săgeți sau indicatori – în cazul în care ele direcționează traficul de clienți. Și toate astea – aranjate cu gust, ușor de citit/înțeles și limitate în fantezii. Asta nu pentru că am vrea să inhibăm creația, dar vrem claritate. Măcar un pic.
Pentru că ceea ce unii designeri numesc operă de artă, un muritor de rând, trecător ca alții, vede doar ca pe un rebus, o enigmă, ghicitoare. Captivant? Probabil. Dar, în calitate de comandatar, rezultatul plasării și conversia lui e cel pe care l-ați așteptat?