Lumea poate vorbi despre voi doar din 3 motive. Unul ar fi pur și simplu le place ceea ce faceți. Al doilea e că ei au un sentiment plăcut datorat faptului că au luat o decizie cu adevărat corectă în viață cumpărând produsul sau serviciul vostru, iar trei – oamenilor le este plăcut să povestească celor din jur despre faptul că fac parte dintr-un grup de utilizatori unici sau importanți.
Toate motivele  duc la ceea ce numim noi Marketing Viral, scopul căruia este să motiveze clienţii să vorbească frumos şi colorat despre compania voastră.
Există 2 tipuri de marketing viral: limitat și cel cu impuls.
Marketingul viral limitat este cel născut într-un mod natural, datorită calităților, beneficiilor, avantajelor companiei voastre. El se formează atunci când echipa face totul atât de corect încât clienţilor le apare o dorinţă arzătoare să vorbească lumii despre voi.
Tinerii cu maiouri ale echipelor de fotbal favorite sau oameni cu pahare de cafea branduite, care merg pe stradă mândri de ceea ce scrie pe produs, sunt doar câteva exemple ale marketingului viral limitat.
Marketingul viral cu impuls reiese din construirea unei campanii speciale, bine gândite, care îşi setează acest scop în primul rând: Oamenii trebuie să vorbească despre noi!
Există câteva elemente importante ale marketingului viral:

  1. Oratorii – cei care vor vorbi despre produsul sau serviciul vostru;
  2. Tema – ceea despre ce vor discuta acești oameni;
  3. Instrumentele – prin ce anume veți disemina mesajul;
  4. Participarea – cum vă veți implica in discuțiile cu acești oratori;
  5. Urmărirea – cum veți ști ce anume vorbește publicul despre voi.

O campanie de marketing viral poate fi distrusă cât ai clipi. Cum? Propunând oamenilor bani sau îndemnându-i (insistent, agresiv chiar) să vă vorbească de bine. Totuşi, dragii mei, dragostea şi banii sunt din două boluri diferite, iar să le amesteci nu e o idee tocmai reuşită.
Trebuie să țineți cont de un lucru important: marketingul este, în primul rând, FAPTE și nu VORBE. Voi, ca firmă, sunteți suma emoțiilor și senzațiilor oamenilor care au intrat în contact cu oferta voastră. Voi sunteți impresia propriilor clienţi, gustul care le-a rămas după ce “v-au încercat”. Succesul nu este generat de ceea ce spun mesajele voastre, dar de efectul pe care îl produceți în viața oamenilor.