Cum alegerile au trecut “cu bine”, astăzi ne putem permite sa ne dăm cu părerea.
Despre trucruri aș vrea să vorbim, utilizate frumos, cu gust și iscusit.
Mai exact, să  ne expunem despre publicitatea din facebook a unuia dintre candidați la funcția de primar al municipiului.
Analizând mai multe postări plătite pe online, am observat un prim detaliu:
Utilizarea imaginilor cu tehnica “A fost – Este”. Aceasta presupune că atunci când doriți să fiți mai convingători într-un domeniu sau aspect, să utilizați contrastul dintre ce a fost până la și ce este după. Evident imaginea de după trebuie să arate mai bine. Acest lucru permite consumatorului de publicitate să facă o concluzie având în față și așa-numită problemă, adica starea lucrului de până la “intervenție”.
Aici apare și a doua tehnică, cea a “pendulului emoțional”. Aceasta face ca o imagine de “cum a fost” sau un text cu tentă negativă să ducă pendulul emoțional al consumatorului de publicitate din starea neutră în starea “-” (negativă), ca mai apoi imaginea  de “cum este” sau textul cu tentă pozitivă să ducă automat și mult mai ușor starea pendulului emoțional al consumatorului de publicitate în “+” (pozitivă).
Mai este un aspect important în tot acest proces și anume ochiul de “pictor”. Pentru că cel care alege imaginile e necesar să le dea un “gri” mai accentuat celor din trecut și o nuanță mai colorată celor din prezent.
Mai jos aveți câteva modele reușite unde au fost implementate cu succes tehnicile menționate în acest articol.
Detalii: Distanță diferită până la obiect. Perioada zilei în care a fost făcută imaginea e diferită. Suculența culorilor, inclusiv a copacilor, diferită.

Detalii: Anotimpuri diferite, “dispoziția” cerului diferită.

Detalii: Suculența culorilor diferită, cerul cu aspect diferit, unghiul de filmare diferit.


Detalii: Tehnica deja face prima diferența clară, apoi același verde e diferit. Chiar și culoarea asfaltului diferă. 🙂
Sunt detalii mici, la prima vedere neînsemnate, pentru unii poate chiar banale și ușor de înțeles. Dar anume pentru că sunt ușor de înțeles, pentru marea majoritate sunt și ușor de acceptat. Iar asta face marea diferență uneori. …poate și în cazul acestui candidat.