E simplu. O campanie, un spot viral şi rezultatul e aproape garantat.
De câteva zile pe internet circulă un material video care încearcă să vină cu un mesaj social.
Urmăriţi mai jos materialul video.

Campania a fost creată, din spusele organizatorilor,  “Din dorinţa de a trage un semnal de alarmă asupra exploatării femeilor şi copiilor în ţările Lumii a Treia, cei de la Fashion Revolution le-au arătat locuitorilor din Berlin cum sunt produse de fapt aricolele vestimentare. Fotografiile şocante au fost realizate în fabrici de textile în care femei şi copii lucrează cot la cot în condiţii mizere, fără a beneficia nici măcar de o pauză. Pentru 16 ore de lucru pe zi, aceşti oameni sunt plătiţi cu 13 cenţi.”
Frumos. Interesant. Cu lacrimi.
Un bravo celor cu ideea!
Însă dacă e să privim dintr-un alt punct de vedere, fară să fim răutăcioşi, am putea observa nişte detalii.

  • Acest spot, indirect, educă piaţa să plătească mai mult pentru ceea ce oricum în continuare se va produce cu aceleaşi cheltuieli.
  • Greu de înteles câţi bani din cei donaţi şi cum anume vor ajuta oamenii ce sunt plătiţi cu 13 cenţi să primească mai mult. Şi mai ales cum această campanie va motiva producătorul să plătească mai mult muncitorilor.
  • Cei exploataţi în lumea a treia acest mesaj nu îl vor vedea şi revoluţie nu vor face.
  • Participanţii la experiment se vor despărţi mai uşor de banii lor atunci când vor vedea un preţ poate şi peste medie. Şi ei sunt deja peste 5.000.000.

Este o idee nobilă şi, la prima vedere, foarte lăudabilă. Dar asta doar la prima vedere. Însă pentru mase mai mult nici nu e necesar. Am investit 2 minute pentru a vizualiza spotul, înca 5 secunde pentru SHARE şi un pic de emoţie. Mai departe subconştientul îşi va face treaba la timpul său şi exact în momentul necesar.

Nu criticăm ideea. Şi nici nu o lăudăm. E doar o analiză a unei acţiuni ce cu siguranţă trebuie să fie evidenţiată.