Având un produs sau un serviciu, fiecare companie mică sau mare caută metode de promovare a acestuia. De acest aspect, evident, se ocupă sau ar trebui să se ocupe un specialist în marketing.
Când un antreprenor sau director de companie caută persoana potrivită care se va ocupa cu marketingul în companie, e crucial să știe pe cine exact caută.
Într-un anunț de angajare a unui marketeor este destul de dubios să citești: cunoștințe de Photoshop, Corel Draw, limbaje de programare etc. Această poziție presupune alte lucruri mult mai importate și cu impact de durată.
Asta pentru că el nu va face niciodată design-ul pentru un material la fel de bine ca și un designer profesionist, cum nu ar reuși niciodată să facă la fel de bine un site, LP sau o aplicație. Desigur cunoștintele generale în oricare din domeniile date îl vor ajuta să înțeleagă mult mai bine cum se întâmplă lucrurile. Deasemenea acest lucru îi va permite să poată fixa termeni de execuție a lucrărilor și să comunice mai ușor cu experții.
Totuși, astăzi suntem în căutarea unui specialist în marketing. Ce ar intra în lista lui de responsabilități?

  • Analiza pieții și nevoile clienților;
  • Analiza concurenților;
  • Cercetări de piață;
  • Plan de marketing ce va fi implementat și urmărit;
  • Lucrul cu platformele de promovare;
  • Crearea și urmărirea pâlniei de vânzări;
  • Stabilirea parteneriatelor;
  • Crearea unei imagini pozitive a companiei pe piață;
  • Alegerea companiilor outsource pentru prestarea serviciilor necesare;
  • Angajarea experților în departamentul de marketing (designer, programist, copywriter).

Atunci când angajați omul din marketing, întrebați exact ce a făcut în trecut. Care au fost documentele, cifrele și indicatorii cu care a lucrat. Și asta pentru a evita intenția lui de a vă impresiona cu noțiuni și cu faptul că “a facut repoziționarea brandului pe piață și creat un nou canal de comunicare, plasând clientul în prim plan prin dobândirea încrederii pieții față de produsul companiei”.
Asigură-te că are cunoștințe de marketing solide, bazate nu doar pe teorie de la facultate ci și implementate în practică. Mintea acestui om trebuie să fie ageră și deschisă. Ar fi bine să îi testezi gândirea strategică, dar și cea creativă. De abilitățile lui de comunicare va depinde cât de mult vei pierde sau economisi atunci când va negocia contracte și parteneriate.
Marketingul este constituit din acțiuni concrete și cifre exacte, pe lânga partea de imagine, integritate și emoție. Și este important să ținem cont de toate aceste aspecte, cautând persoana ce ne va împacheta și livra pe piață produsul sau serviciul care cu atâta daruire l-am creat.