E un trend frumos acum fiecare companie să dețină un Landing Page (Pagină de Aterizare) pentru un produs, seviciu sau promoție.
Despre ce înseamnă un LP am vorbit întru-un articol anterior. Însă cu cât mai multă lume vorbește despre asta, cu cât mai mulți clienți beneficiază de crearea unei pagini de aterizare, cu atât mai multe întrebări apar. Iar odată cu ele și provocările. Iar după ele și… nemulțumirea.
Iată 8 motive de ce nu ar trebui să “îți pierzi timpul” cu un Landing Page.

  1. Nu ai fixat un scopul exact pentru ce ai creat acest Landing Page. Iar pentru a ști care e scopul lui, trebuie să vezi LP-ul ca un element dintr-un sistem întreg.
  2. La crearea lui vei dori să arate frumos și să îți placă ție și nu potențialului client. Dacă ai ajuns la un profesionist care are în spate experiența și știe detaliile (specialiști sunt diferiți, e adevărat), atunci ai încredere că ceea ce spune are mai mult sens decât gusturile tale.
  3. Îl vei face tu, cu instrumentele ce există deja, iar după aia îți va fi rușine să îl arăți lumii. Și nu e o chestie rea să încerci tu, să vezi cum se face, cum funcționează, însă atunci când vei avea problema cu un dinte la sigur nu vei merge la un ciubotar. Lasă experții să își facă treaba.
  4. Ai așteptarea că Pagina de Aterizare va vinde în locul tău. LP-ul nu e un magazin online și nu are cum înlocui un vânzător. Deci, focusul trebuie să fie pe a intriga clientul să își lase contactele în formular sau să te sune, iar la telefon vei face pasul următor necesar în lanțul spre vânzarea produsului sau serviciului.
  5. După ce ai lansat-o vei uita să generezi trafic pe ea, ca mai apoi să spui că nu este bună sau că nu vinde. Și un specialist care a creat pagina va spune simplu: Popa botează, dar zile nu dă. Pentru că “zilele” unui LP sunt numărul de potențiali clienți ce îi vei aduce prin campaniile de promovare, articole etc.
  6. Nu vei măsura traficul ce intră pe acest Landing Page și conversia lui. Dacă totuși ai pornit campania, nu poți ști cât este de eficientă până nu ai cifre exacte în față. Câți au intrat, câți au completat formularul, câți au plecat?
  7. Nu vei testa varianta B,C,D după ce ai facut varianta A de LP. Odată creat, LP-ul este în lucru continuu și îmbunătățirile lui la fel. Pentru că ce e bun va fi întărit, ce nu funcționează și nu prinde clientul va fi modificat.
  8. Vei căuta să fie frumos, să îl simți, dar nu vei căuta să fie eficient. E un pic straniu să auzi asta de la cei care doresc să creeze o pagină de aterizare. Însă ca argument pentru acest punct ar servi ideea că atunci când mergi la pescuit iei ceea ce îi place peștelui și nu ceea ce iubești tu să mănânci.

Sunt detalii. Dar aceste detalii fac diferența dintre un client mulțumit de investiția într-un Landing Page (indiferent de suma investiției) și un client nemulțumit care se plânge și altor ce și de ce nu funcționează.
LP-uri eficiente și conversii mari!