Zilele trecute citeam niște infomații interesante pe net, care, combinate cu propria experiență de urmărire a marketingului din teritoriu m-a provocat să scriu acest articol.
Dacă vrei să te convingi de viteza cu care progresează tehnologiile și cât de mult se schimbă lucrurile, e destul să privești cifrele de mai jos. 

  • 5, 5 ore pe zi  în mediu un utilizator matur navighează prin internet
  • Cantitatea celor care blochează publicitatea a crescut cu 124%: de la 54 mil. la 121 mil.
  • Tinerii petrec cu 40% mai mult timp în messenger decât în rețelele sociale
  • 59% din trafic sunt generate de chat-booturi
  • 65% nu mai instalează aplicațiile noi
  • Durată captării atenției a scăzut cu 30% adică, de la 12 la 8 secunde

Devine din ce în ce mai provocator să atragem atenția noilor clienți prin instrumentele obișnuite. Oamenii treptat trec de la site-uri la messenger-uri și chat booturi. Costul atragerii unui client la fel crește. Acum un an era suficient să creezi un Landing Page, să duci trafic de pe facebook sau google și comenzile veneau instant. Astăzi în anumite nișe de business publicitatea e atât de multă/diferită/peste tot, încât costul atragerii unui client nou poate depăși costul cumpărăturii.
Anume din acest motiv, cei care reușesc să utilizeze trendurile de promovare care abia apar și care au un efect imediat, vor fi cei care vor culege primii roadele.
În urma ultimei călătorii în afară țării am remarcat câteva exemple/branduri (Uber, Pizza Hut, Durex, Dodo Pizza) care utilizează trenduri pentru un marketing exploziv.
În cele ce urmează am adus câteva exemple care mi-au atras atenția.
Uber
Este o aplicație mobilă (asemănătoare cu iTaxi de la noi din Moldova) cu ajutorul căreia poți căuta, chema și achita un taxi. Costul călătorii îl vezi imediat ce introduci adresa la care vrei să mergi.
Ultima experiență din Praga cu unul din șoferii acestui serviciu, mi-a dat peste cap toată imaginea negativă care o am creată despre taximeștri.
Imaginați-vă,  vă așezați în taxi, acolo rulează piesele voastre preferate 🙂 Această aplicație, utilizează informațiile din profilul rețelei sociale cu care ne-am logat sau se sincronizează cu playlistul meu din serverul muzical pe care îl utilizez(anumite servere, nu toate).
Vedeți cum lucrează asta:

Mai mult ca atât șoferul îți propune bomboane sau gume de mestecat 🙂 (mărunțiș? da! Dar, câte de plăcut?!)
În unele țări Uber-ul detectează restaurantele, cinematografele, centrele comerciale atunci când te deplasezi prin apropiere și îți spune despre promoțiile lor în derulare.
Dodo Pizza
Fiodor Ovicinnikov, atunci când iniția businessul, în detalii descriea procesul pe blogul său, prin care și a câștigat primii bani pentru deschiderea și dezvoltarea localurilor.
fiodor Oamenii citeau și se simțeau parte a procesului, lor le era interesant cum se dezvoltă proiectul.
De multe ori sugerez clienților mei să arate ce se întâmplă *după culise, cum se organizează lucrul, cine sunt angajații, lucrul din șantiere, producere, etc.
Oamenii sau obișnuit să vadă produsul final, dar atunci când le arăți cum se face acest produs, ei au senzația că cunosc acest produs mult mai bine și îl aleg anume pe el.
Durex
Twitter-botul companiei Durex, găsea utilizatorii cu tweet-ul inimii frânte și le făcea cunoștință 🙂
Vedeți video:

Această campanie i-a adus companiei mii de cumpărători nou cu un buget minim de atragerea lor.
Pizza Hut
Încă un case care demonstrează că *viitorul marketingului deja a sosit. Mesele interactive în rețeaua Pizza Hut:

Și la final, Darwin – un exemplu autohton foarte bun.

Prin materialele sale care instruiesc publicul larg, această companie nu face altceva decât să facă o asociere clară dintre cuvântul expert și acestă compania Darwin, cel la care te poți adresa pentru a fi sigur de o recomandare a uni produs calitativ.
Marketingul se dezvoltă cu tempouri nebune. Instrumentele care mai ieri asigurau un flux constant de clienți, astăzi nu mai sunt eficiente.
Ceea ce puteți observa pe propriile voastre exemple este că durata atenției concentrate pe mesajele publicitare scade. Și că tot mai des blocați publicitatea.
Toate acestea motive, necesită metode noi de atragere a atenției.
Dar, tendințele permit să primim un impact maximal cu un buget nu prea mare. Repriviți încă odată acest articol și gândițivă care din instrumentele expuse le puteți utiliza pentru nișa voastră.
Faceți un update la strategie!