Scriem texte de publicitate, sunăm clientul, expediem sms sau email, îl salutăm la intrarea în magazin sau birou. Toate aceste momente presupun o adresare, iar aceasta are un specific.
Multă lume se întreabă cum e corect să te adresezi clientului ca și formă: „Tu” sau „Dvs”?

Aici este important să înțelegem faptul că nu există corect sau greșit, ci este mai degrabă congruența de brand și urmărirea formatului pe tot parcursului comunicării cu clienții.
Ce înseamnă acest lucru? Dacă am decis să comunicăm cu clientul nostru la per „Tu”, atunci toate mesajele din publicitate vor suna cu specificul “VREI să afli…?”, “IȚI dorești…?”, “CUMPĂRĂ…” etc. Comunicarea la telefon va presupune un text care să transmită acelaș aer de comunicare TUTU-ist: “Bună Vasile, suntem compania…”.
În cazul în care ați decis că adresarea către client o veți face cu „Dvs”, toate mesajele publicitare vor începe cu “DORIȚI să aflați…?”, “AȚI auzit de oferta noastră…?”, “CUMPĂRAȚI acum…” etc.
Ambele stiluri de comunicare vor fi corecte și au dreptul la viață, însă există un mic detaliu, straniu poate, observat și de care e bine să ținem cont. Acest detaliu presupune necesitatea oamenilor în așa numita atenție și importanță. În momentul în care ne adresăm cu „Dvs”, aceștia se vor simți mai bine. Și e o chestie normală, probabil.
Unele cercetări arată că oamenii cu un statut social mediu se simt mai importanți când li se adresează cu „Dvs”. Luând în considerație acest fapt, adresarea cu „Dvs” va câștiga teren față de adresarea la per „Tu”.
Deci, aveți dreptul să alegeți stilul de adresare către clienți și, oricare nu ar fi el, este important să vă orientați la rezultatul dorit. Acest lucru presupune satisfacția clientului și banii încasați în urma serviciilor oferite sau produselor vândute. Clienții voștri ce își doresc?