Fiecare întâlnire de consultanță cu antreprenorii dezamăgiți de investițiile făcute în marketing fac această profesie una mai grea și mai provocatoare în același timp.
Lipsa unui motivații de a mai face un site de la capăt sau a unui plan de marketing e datorată unor experiențe proaste.
Au vrut să fie mai bine. Au investit cu speranța că vor obține un rezultat. Dar nu a fost. Și atunci au decis să meargă cu ochii închiși prin ceață așa cum au mai mers. Pentru că au supraviețuit cumva până acum. Și de aici încolo se vor descurca.
E cazul să fim sinceri și să recunoaștem, vina pentru lipsa rezultatelor dorite o poartă atât prestatorii de servicii cât și antreprenorii.
Cel care își vinde serviciile de creare a site-ului, de exemplu, vrea cât mai puțin să piardă în timp și resurse și să obțină cât mai ușor banul.
Antreprenorul își dorește minim investiții de bani cu maximă viteză de realizare și rezultate.
Detaliu: ambii înțeleg că se mint și ambii caută un vinovat.
Creatorul de site trebuie să recunoască faptul că acest instrument nu este decât un element din mecanismul ce poate genera un rezultat adevărat. Care e sensul să faci un site perfect dacă pe el nu va ajunge trafic de potențiali clienți? Iar compania care elaborează site nu va spune astăzi despre asta, pentru ca să nu sperie clientul care visează frumos la un produs perfect.
Deci, un alt element important ar fi planul de marketing, adică un GPS și un generator de idei pentru a aduce clienții pe acel site.
Cine îl va elabora? Iar resurse? Iar timp și… responsabilitate?
Presupunem că avem cele două elemente. Și au ajuns potențialii clienți pe site. Și le-a plăcut ce au văzut. Au decis să completeze formularul sau să ne sune direct. Cum se măsoară aceste rezultate? De unde și cum își poate da seama antreprenorul dacă s-a meritat sau nu investiția și unde merită să atragă atenția ca să îmbunătățească ceva?
Pentru asta mai este nevoie de un element important: pâlnia de vânzări. Cel mai puțin iubit instrument de către marketeri și un mare “face palm” pentru antreprenori 🙂 . Anume această pâlnie îi trezește pe mulți la viață atunci când înțeleg unde cu adevărat curg ireversibil banii “investiți” în publicitate.
Compania creatoare de site-uri nu va spune despre acest plan, pentru că tot el va arăta uneori ineficiența site-ului. Iar antreprenorul… nu are nevoie de tabele pe care trebuie să le verifice sau care vor cere completare zilnică.
Ce vreau să zic de fapt: afacerea e ca o mașină care are nevoie de toate detaliile pentru a merge. Iar când vine un șofer (antreprenor) și întreabă dacă merită să investească în roți (site) sau în volan (marketing plan), de fiecare dată mă întreb dacă el înțelege cu adevărat scopul lor. Și aici nu e vina “creatorilor de elemente pentru automobile”. E vina antreprenorilor pentru lipsa de educație. Chiar dacă ți-e milă să auzi că e al 4-lea site în care “bagă bani” și așa și nu a mai obținut rezultat.
O vorbă interesantă prinsă de la Lorand Soares Szasz care zicea: investește în tine înainte să investești în afacerea ta. Va fi mai ieftin și cu mai mare rezultat.