Cuvântul preferat al departamentului de marketing și “otmazca” principală a vânzătorilor.
De fapt, ce înseamnă acest „ne-sezon”? Perioadă a anului, în dependență de nișa de business, în care fondatorul, directorul sau alt vinovat a decis că piața nu are nevoie de produsul sau serviciul său.
S-ar putea. Dar asta nu înseamnă că nu există oameni care în această perioadă nu ar avea nevoie de voi (excluzând vânzarea brazilor vara). De unde, totuşi, să știți despre asta?
„În construcție iarna nu se lucrează. Restaurantele vara sunt pustii. Companiile turistice au de  lucru doar iarna și vara. Serviciile foto în post nu sunt la fel de întrebate…”. Acestea sunt doar câteva dintre cele mai des întâlnite justificări ce nu permit multor afaceri să crească. Ceea ce se întâmplă de fapt în această perioadă este că firmele renunţă să mai dea din coate şi reduc con-şti-ent eforturile de promovare, iar odată cu asta și vânzările.
În realitate, noțiunea  de “ne-sezon” a fost inventată de către unii jucători dintr-un anumit domeniu, din… confort să zicem, și luată mot-a-mot de toți restu’. Însă, avem o mulțime de exemple în care companiile nu au ținut cont de aceste „standarde” sau stereotipuri și au avut parte de vânzări colosale, generate de niște campanii bine gândite și planificate din timp pentru această perioadă.
Nu neg existenţa „ne-sezonului”, dar haideți să ne imaginăm că anul trecut în perioada „nefavorabilă” ați avut -70% vânzări. Anul acesta, datorită unei campanii bine puse la punct, ați avut o scădere de doar 35% în ne-sezon.  Matematic, asta înseamnă o creștere de 50% a vânzărilor față de anul trecut.
Sugestie fondatorului/directorului: nu gândiți în stereotipuri. Businessul este un proces continuu.
Sugestie marketologului: e ușor să generezi lead-uri atunci când toată lumea te caută. Încearcă să faci asta atunci când toți dorm, prin planificare și campanii eficiente.
Sugestie vânzătorului: dacă faci ce fac toți, vei avea ceea ce au toți. Tu chiar nu vrei să ai mai mult?!