„Dacă nu ești online, nu exiști”, spuneau acum 10 ani experții în marketing și vânzări. Între timp, lucrurile s-au mai limpezit, devenind clar: astăzi contează nu doar prezența, dar și calitatea acesteia.
Un site cu misiuni, viziuni și valori, cu pagină home și galerie foto nu mai e suficient astăzi pentru a convinge un client AICI și ACUM să întreprindă o anumită acţiune. Exact pentru asta omenirea a inventat genialul instrument Landing Page sau, altfel spus, pagină de aterizare.
5 lucruri pe care ar fi bine să le știi despre această “invenţie” minunată sunt:
SCOP. Totul pornește de la necesitatea sau motivul pentru care este creat un Landing Page. Dacă ţi-l doreşti realmente eficient, ar trebui să te întrebi ce funcție e necesar să îndeplinească, pentru că un LP poate:
– să adune o listă de contacte;
– să informeze despre o promoție, ofertă;
– să vândă, adică să prezinte un produs pe care clientul ar dori să-l cumpere.
Până nu ai stabilit un scop foarte clar, nu are sens să te gândești la următorul pas.
DESIGN. “Coperta” ori “faţa” unui Landing Page trebuie să ajute la îndeplinirea scopului. Atunci când proiectăm macheta, ar fi bine să gândim prin prisma clientului:
– E destul de ușor să-nțeleg ceea ce văd aici?
– Informația în pagină e aranjată logic?
– E prietenos și îmi oferă încredere?
Design nu înseamnă creație și inedit. Nu aici. Designul trebuie să te facă să simți că totul este la locul său.
COPYWRITING. Într-o eră a spamului informațional și a revoluţiilor twitter, oamenii caută lucruri spuse scurt, simplu și pe înțelesul oricui. Un copywriting eficient este cel care face ca orice client să se regăsească în cele citite. Dicționarele de neologisme, sinonime și antonime au o mare valoare, doar că la bibliotecă.
CONVERSIE. Îți poți da seama de calitatea lucrurilor enumerate mai sus urmărind procentul de conversie a paginii de aterizare. O poți vedea doar raportându-i pe cei “intrați” la cei care și-au lăsat datele de contact sau te-au contactat direct, adică prin cifre exacte.
PREȚ. Dacă îți dorești o pagină de aterizare care să-și atingă scopul, în primul rând trebuie să conștientizezi necesitatea profesioniştilor. Aceştia costă şi asta se reflectă asupra prețului, dar nu te gândi la cât vei economisi când vei negocia un preț mic, ci analizează cât vei pierde pentru o calitate proastă. Este-o vorbă de aur: „Când faci <degeaba>, degeaba faci.”
Există o mulţime de programe ce permit crearea paginilor de aterizare aşa cum ne duce capul. Există freelanceri care pentru o bucată de pâine îți vor propune oferte siropoase. Sunt și din cei care vor cere sume fabuloase pentru un astfel de produs. Până la urmă, indiferent de calea pe care o vei alege, cele 5 puncte te vor ajuta să-ți atingi scopul dorit.