Acum 2 zile m-am întâlnit cu proprietarul unei companii, cu o experiență de 20 de ani pe piața locală (brand renumit, sute de angajați,  rulaje de milioane).
Discutând despre marketing, am fost surprinsă să aflu că pe parcursul  acestor de 20 de ani, tot marketingul în această companie a fost făcut de însăși proprietarul și directorul de vânzări, și după cum spunea el  „o fetiță care ducea facebook-ul așa cum putea ea”.
Ar fi naiv să credem că marketingul unei companii se reduce la 3 persoane, dar, cu regret, realitatea în cele mai multe cazuri arată anume așa. Directorii generali îşi promovează buiness-ul cum pot, plătesc unor  „experți”  dubioși care îi sfătuiesc despre rebranding, cercetări de piață și concursuri, în timp ce se înţelege prea bine că marketing înseamnă  indicatori și cifre exacte, nu mai puțin importante ca cele din departamentul finanțe.
Ce indicatori trebuie să ştiţi de mâine?

  • Pe câte platforme vă promovați afacerea;
  • Câte vizualizări are publicitatea voastră;
  • Câți oameni au accesat această publicitate;
  • Câți potențiali cumpărători trec zilnic pe lângă magazin/salon/birou;
  • Câți clienți intră în magazin sau pe site zilnic;
  • Câte apeluri primiți zilnic de la potențialii clienți;
  • Câte oferte expediați zilnic.

Accentuez că aici vorbim doar de câțiva indicatori ce necesită măsurați nu lunar sau săptămânal, dar zilnic.
Sunt curioasă să știu care sunt așteptările angajatorilor atunci când recrutează un om pe marketing, dar despre asta și care ar fi cerințele față de el, vorbim într-un alt articol.
Până atunci, creați un excel și începeți a „băga” cifre în el.  Zilnic. Pentru că poți influența doar ceea ce poți măsura.