Orice brand respectabil are o misiune, o filozofie, un set de valori și alte componente care îi oferă personalitate și spirit. Am văzut-o cu toții în nenumărate rânduri, la nenumărate branduri și anume asta a ajutat aceste branduri să fie altfel decât celelalte.
Și cum poate fi personalitatea exprimată mai bine decât cu ajutorul… unei persoane? Persoana respectivă întruchipează brandul, vorba ceea: după chipul și asemănarea sa. Prin această persoană, compania stabilește o audiență loială și vizată, care vede și simte asemănări între viziunea lor și a companiei. Datorită acestei intersecții, loialitatea publicului față de brand crește. Crește ca nivel de vânzări și crește posibilitatea de a transforma acest public țintă în fani direcți ai brandului, care va împărtăși principiile companiei prietenilor și rudelor.
Acesta este un trend care ia amploare în marketing și pe care eu, personal, îl susțin. Haideți să vedem de ce se merită să investiți în imaginea umană a unei companii:
Multe companii au început să facă acest lucru, adică optează pentru branding personal ca instrument de marketing și angajează și/sau pregătesc persoane speciale pentru acest lucru.
Cine poate fi imaginea unui brand?
Imaginea unui brand poate fi oricine, cine rezonează cu valorile acestui brand, trăiește cu ele și asta este prin tot ceea ce face, de exemplu:
1. Fondatorul companiei;
2. Managerul de vânzări
3. Un angajat sau mai mulți angajați;
5. O persoană cunoscută din lumea modei sau a sportului etc.
6. O persoană publică deja
7. Orice om din orice domeniu de activitate
Un om, care „respiră” cu tot ce a fost, atât de atent, pus în valoare de către fondatorii și mâinile  pricepute ale departamentului de marketing face acest transfer de imagine super-plăcut publicului.
Scopul și gândul care trebuie să treacă prin toate acțiunile și comportamentele acestui reprezentant este de a purta valorile, filosofia și, desigur, produsele sau serviciile brandului cu care lucrează. Și acest lucru se întâmplă cel mai eficient atunci când acel set de valori de care vorbeam mai sus ale reprezentantului și ale brandului au cât mai multe puncte de tangență comune sau altfel nu este credibil. 
Astfel, imaginea brandului este persoana care reprezintă compania ta în societate și povestește despre produsele și serviciile tale, astfel, încât și alții vor să devină clienții tăi.
Parcă nu e matematică superioară, dar înțeleg că e greu cumva de perceput în detalii ce face un om care reprezintă un brand.
Acest concept este nou pentru piața noastră și multe companii deja îl implementează, cineva intuitiv, cineva nu. Dar atunci când acest program este bine dezvoltat, acesta va crește simțitor gradul de conștientizare al brandului tău și te poate ajuta să îți extinzi baza de clienți.
Ce face un om-imagine:
• promovează atât online cât și offline(și nu neapărat activ) produsele și serviciile tale tuturor celor care îi urmăresc
• ajută la crearea unei relații strânse cu compania ta
• oferă o continuitate serviciului pentru clienți
• dezvoltă modalități creative de promovare a unei companii
Toate acestea prin prisma propriilor principii și valori care sunt mai aproape publicului țintă.
Sunt aceste programe eficiente?
Da. Acești reprezentanți ai brandului sunt, cu siguranță, benefici atunci când vine vorba de a crea interes în jurul companiei. Desigur, o campanie de marketing standard poate face același lucru, dar oamenii reali care acționează din partea companiei îți oferă câteva avantaje unice, cum ar fi:
1. Este mai autentic decât marketingul tradițional
Totul se referă la factorul uman. Strategia de marketing poate eșua dacă nu atinge oamenii și nu pare sinceră pentru ei. Credibilitatea și sinceritatea este totul, astfel încât folosirea unei persoane ca imagine a brandului oferă companiei tale un avantaj clar în această privință.
2. Publicului țintă nu i se mai pare că le vorbești ca dintr-o altă galaxie
Reprezentantul brandului oferă companiei tale o față umană. Aceasta înseamnă că potențialii cumpărători pot comunica cu tine la un nivel mai personal, ceea ce va stimula vânzările.
3. Oamenilor le place să cumpere, dar nu le place să li se vândă
Oamenii informați au o părere fermă asupra practicilor de marketing. Majoritatea celor din target grupul primar – 20-30-40 ani – au crescut la mijlocul anilor ‘80 – începutul anilor ’90 și pot recunoaște cu ușurință faze banale de marketing, iar asta înseamnă că vechile trucuri de marketing nu mai funcționează. Când încerci să „împingi” un produs în mod tradițional acestui public, el percepe asta ca metodă directă de vânzare. Când despre un brand sau / și despre un produs vorbește un om, fie că e fondatorul, creatorul sau poate doar o persoană care folosește acest produs și îl place, percepția publicului este cu totul alta. Pozitivă, evident.
4. Extinde vizibilitatea companiei tale
Pune accentul pe clienții tăi, existenți și potențiali. Reprezentanții brandului tău sunt cei care vor duce faima companiei, în modul cel mai eficient și, deloc de neglijat, productiv  al acestui cuvânt.
5. Utilizează influența pe rețelele sociale
Unii dintre reprezentanții unui brand vorbesc despre companie la evenimente personalizate, dar, de cele mai multe ori, aceștia o fac zilnic – în mediul online. Iar despre puterea rețelelor sociale cred că s-a vorbit destul deja, ca să nu mai avem dubii referitor la acest subiect.
Exemple de companii care umanizează brandul
Un exemplu de companie care a ales să folosească reprezentanți de brand este Starbucks. Acest gigant de cafea își unește clienții și angajații în rețelele sociale pentru a crea un spațiu care facilitează schimbul de idei și construirea unei comunități. Aceste eforturi transformă în același timp angajații și cumpărătorii în reprezentanți ai brandului.
Recenta campanie de marketing al instituției medicale Medpark a avut ca imagine, la propriu și la figurat, medicii acestei instituții.
Avante, compania care se ocupă de importul și comercializarea produselor petroliere pune mereu accentul pe echipă și pe valorile umane: „Avante – echipă tânără, energică și unită pentru tine”
Philip Morris colaborează cu diferiți oameni din diferite medii pentru promovarea propriilor produse. În Rusia, acest lucru este foarte vizibil în promovarea IQOS. Ambasadorii brandului sunt foarte diferiți și anume asta face produsul ușor de integrat în viața oricui. De exemplu, solistul trupei Leningrad Serghei Șnurov sau Nika Beloțerkovscaia –   autoarea mai multor cărți, antreprenor, blogher și culinar etc.
Porsche Rusia, la fel se indentifică cu persoane interesante ca Alexander Tsypkin – jurnalist și autorul mai multor cărți. 
Majoritatea companiilor de produse cosmetice ca, L’Oreal, MAC, Victoria’s Secret, au ca imagine persoane, mai ales de gen feminin, din lumea modei și a cinematografiei. Astfel, fiecare femeie vrea să fie în locul lor.
Ce vreau să zic în concluzie…
Marketingul nu mai este ce a fost. Marketingul devine mai uman, mai ușor de consumat și mai eficient anume datorită oamenilor. Implicați oameni în promovare și veți avea doar de câștigat!