Bugetul de marketing al unei bănci se estimează la multe zerouri. Și o bună parte din bani se duc pe imagine.
Ce înseamnă asta? Sunt toate evenimentele care fac vizibilă instituția, fie că sunt proiecte sociale sau comerciale.
Dar iată așa o situație întâlnită de fiecare din noi în fiecare zi:
Ajungi la casierie, vezi acolo un pix cu logo-ul gazdei, semnezi și îl pui cu grijă “la loc”. Pentru că… el este legat.
Întrebare: experții în marketing din aceste instituții știu despre faptul că prețul unui pix de câteva zeci de bănuți poate aduce imagine de mii de lei la sute de oameni?
Or, pixul ăla legat, înfară de clientul de la casă, cui mai face publicitate?
Câtă minte trebuie să ai că să îți dai seama că poți face 10 tone de pixuri cu logo și să permiți ca fiecare om care semnează vreun act să-și permită “să uite la el” pixul cu denumirea instituției tale?
Cheltuim bugete de sute de mii pe un spot video care va fi uitat în câteva zile de la lansare și nu avem câteva mii pentru a face pixuri pentru toate filialele?
Da’ umple, la mama dracului, tot orașul și țara cu pixuri branduite și lasă-le să-și facă treaba. E un obiect mic, dar utilizat în fiecare zi. Și nu odată, dar de zeci de ori. Și nu într-un singur loc, dar unde nici un alt instrument de marketing ar putea să nu ajungă vreodată.
E ușor să cheltui bugete pe marketing. E mai greu să le cheltui eficient și cu impact. Dar ce contează, dacă banii nu sunt din buzunarul tău?