Ca să construiești o imagine bună, durează, uneori chiar ani, dar o puteți distruge în câteva secunde cu o singură decizie proastă. Ar trebui să se înțeleagă că o bună gestionare a reputației online este esențială pentru piața de astăzi.

Totuși, multe companii neglijează acest aspect crucial al creșterii lor.

Adevărul este că… utilizatorul de internet de astăzi a fost împuternicit cu un instrument foarte practic – social media.
Ei știu cum să se facă auziți. Luați în considerare faptul că înainte de a face afaceri cu compania voastră, mulți clienți vor încerca mai întâi să descopere tot ce pot despre voi online. Aceasta înseamnă că mai mult decât oricând până acum, reputația voastră are potențialul de a influența succesul vostru.

Pentru a vă proteja brandul și pentru a evita anumite lucruri este important să cunoașteți și să urmați câteva reguli de bază ale gestionării reputației online.
Mai jos sunt câteva din ele:

Puneți accent pe brandul vostru în cele mai mici detalii:

O mare parte din managementul reputației online implică gândirea strategică. Pentru început veți cumpăra un domen cu numele acestuia și veți crea pagini în rețelele de socializare. Ar trebui să faceți acest lucru chiar înainte de a avea planuri specifice de utilizare a acestora.

Acestea sunt importante pentru clasarea pe principalele motoare de căutare și pot ajuta clienții locali să vă găsească. Este important să le solicitați și să vă asigurați că toate informațiile din listă (cum ar fi numele și adresa firmei) sunt corecte.

Stabiliți exact cum vreți să fie reputația voastră online

Cum vreți ca oamenii să vă vadă? Unul dintre fundamentele managementului reputației online este cunoașterea exactă a ceea ce doriți, și anume cum să fie reputația voastră. Înainte de a putea alinia percepția online a companiei dvs cu obiectivele sale, trebuie să stabiliți care sunt aceste obiective.

Fiți atenți la ceea ce spune lumea despre voi.

Creați Alerte Google; Acestea vă vor anunța ori de câte ori se publică ceva despre compania pe care o gestionați. Angajați oamenii pentru social media, să fie prezenți în comentarii pe blog și pe forumuri. Dacă întâmpinați comentarii negative/urâte, răspundeți cu grijă și rapid, dar evitați să intrați în detalii. Când vă adresați criticilor, faceți asta cu atenție; Este foarte ușor să vă știrbiți imaginea prin câteva cuvinte. Trebuie să cunoașteți când să răspundeți la comentarii și când să le ignorați, este la fel de important ca și cunoașterea răspunsului.

Poziționați-vă ca fiind lideri

Autoritatea este o componentă cheie a oricărei reputații. Asigurați-vă că compania voastră este percepută ca fiind influentă și este printre primii din domeniul din care faceți parte. Oamenii sunt mai predispuși să aibă încredere în brandul vostru, dacă sunteți recunoscut ca lider în industria dată. Publicarea conținutului potrivit vă poate ajuta să atingeți această poziție. Concentrați-vă asupra furnizării contentului util și educării publicului prin intermediul lui, cum ar fi postări de blog bine cercetate și lucrări reale.

Odată cu creșterea puterii consumatorului, a devenit și mai important pentru întreprinderi să asculte și să răspundă mai degrabă decât să împingă orbește conținutul.
Rețelele de socializare joacă un rol major în toate eforturile de gestionare a reputației online, nimic nou, dar foarte important!