Răspunsul îl poți găsi într-un singur gând – Urmează Planul de Marketing.
Ce este în acest caz planul de marketing? E „lista de cumpărături” cu care mergi la magazin pentru a lua exact de ce ai nevoie. Nu uiți nimic și nici nu ai tendința de a face cheltuieli suplimentare pe fon emoțional și din impuls.
Deseori din lipsa unui plan de marketing promovarea unor produse sau servicii se fac după cum vine inspirația, posibilitatea sau sugestia cuiva.
Planul de marketing are cel puțin câteva componente importante care sunt:
– Platformele (locul unde vom plasa publciatea)
– Sateliții (ce plasăm pe platforme: banner, articol, viedo etc.)
– Ziua și ora în care plasăm (concret, de ex. miercuri ora 9:00)
– Bugetul per satelit (cât costă acel banner, articol, video etc.)
Aceste detalii aranjate corect într-un excel pe o perioadă de o lună, două sau trei va permite să știți exact ce, când și cum va apărea și va oferi posibilitatea să planificați clar bugetul ce poate fi și optimizat.
Atunci când nu ai nici un plan, apar prea multe idei și oferte care, defapt, pot fi lipsite de sens sau de eficiență. Și atâta timp cât nu avem cu ce compara și la ce face referință, rămânem cu bani cheltuiți impulsiv și cu rezultate „de care o fi”.