Interesant, ce asocieri aveți atunci când auziți cuvântul copywriting? La sigur vă trec prin cap niște… texte publicitare…, iar despre copywriter probabil credeți că este persoana care scrie texte lungi și plictisitoare, articole pentru site-ul vostru și mesaje publicitare enervante pe alocuri. Cel mai probabil asta este părerea multora din noi, prin asta subestimând foarte mult rolul direct al copywritingului în vânzări. Păcat, deoarece utilizarea inteligentă a acestei arte are potențial de a dubla sau chiar tripla cifra de afaceri în afacerile voastre.
Copywritingul este arta și știința de a livra publicului țintă cuvinte care să-l facă să acționeze, altfel spus de a scrie texte care să convingă clientul să cumpere un anumit produs sau serviciu.
Prin urmare, copywriting-ul este utilizat în scrierea:

  • Newsletterului;
  • Scenariilor pentru spoturile publicitare;
  • Anunțurilor;
  • Bannerelor;
  • Flyerelor;
  • Publicității contextuale;
  • Articolelor și textelor pentru site;
  • Mesajelor publicitare.

Sunt 2 aspecte importante la care trebuie să atragă atenția un copywriter bun:

  1. Conversie

Scopul unui text este de a transforma cititorul în potențial cumpărător.

  1. Acțiuni regulate (constante)

Puteți turna textul pe site, plasa banner, distribui flyer, articol și newsletter. Textul scris va lucra 24 ore, fără odihnă. El nu cere mâncare și salariu. El nu suferă schimbări de dispoziție, și nu are peștișori care au murit în acvariu, iar durerea nu-i poate permite să facă vânzări. 🙂 Textele de vânzare au parametri constanți, fiind independente emoțional.
Orice text care vinde trebuie să treacă printr-o simplă tehnică numită AIA, acronim derivat din 3 noţiuni:
A – atenție (pe care o captăm prin imagini colorate, dinamică și titluri țipătoare);
I – interes (când atenția este captată, potențialul client vrea să știe ce urmează: detalii despre produs sau serviciu, locul, termenul limită etc)
A – acțiune (îndemnul potențialului cumpărător să comande, expedieze, sune, vină, scrie…etc.)
Pe lângă cele scrise mai sus, accentuez că scrisul cu diacritice și corectitudine gramaticală vor rămâne mereu actuale, indiferent de ceea ce vinzi.
Detaliile contează, iar copywritingul este mai mult decât doar un detaliu important. Valorificaţi-l!