Viral înseamnă un material care, cu intenție sau nu, vrea să intre în atenția 1461275177730publicului larg care să vorbească despre produsul sau serviciul propus fără ca să fie necesar un efort suplimentar de promovare.

Și publicitatea cu #bemol a reușit acest lucru. Cât de bună sau dacă a fost cu intenție ideea, cât de mult au crescut vânzările această campanie gândită sau nu astăzi nu punem în discuție. Un lucru e clar, poziționarea companiei în lista preferințelor la sigur nu s-a schimbat radical în rândul consumatorilor.

Ideea scrierii acestui articol de fapt e o altă durere. Și anume cel de al doilea material video apărut zilele acestea în mediul online care, se vede clar intenția, utilizează aceleași personaje, același limbaj și aceeași idee.Stimați gânditori, viral poate fi odată. Atunci când pe neașteptate apare un material de care râde sau plânge lumea. A doua oară arată a prostie. Și nici viral nu va mai fi. Iar dacă așa, care e sensul ei, știind că oricum va fi pe locul doi?

Și dacă #bemol a reușit să facă din toată povestea asta, neașteptată poate pentru ei, un scenariu și mai departe un concurs, #butka la sigur nu va trece preselecția și va rămâne fără statuie la Oscarul din acest an.

Știm că uneori cei din marketing încearcă să convingă directorii că nu e o idee bună să copiem spotul ce a avut succes. Alteori antreprenorii îi conving pe marketeri că nu merită să facem ceva la fel. În oricare situație, #bemol2 sau #bemol3 nu au nici o șansă de succes cel puțin la fel de mare ca primul.

Căutați să vă prindeți propriul val. Nu încercați să urcați pe cel de pe care alții coboară.