Atunci când vine un expert în marketing la un director al unei companii sau la proprietarul afacerii pentru a-i propune un produs sau serviciu există două scenarii.
Primul presupune că acest antreprenor sau director ascultă toate sugestiile specialistului și face exact așa cum i se sugerează. Se accepta ideea pentru că alta mai bună cel dintâi nu are. Se investesc banii pentru campanie pentru că fiecare director are un singur scop – creșterea vânzărilor. Se așteaptă rezultatul, chiar dacă acest rezultat nu va mai veni vreodată uneori, pentru că eficiența publicității a fost aproape de punctul zero. Și atunci experții liniștesc spiritele cu visul că marketingul are nevoie de luni sau de ani ca să dea rezultate.
Cel de-al doilea scenariu presupune că la întâlnire directorul companiei are cunoștințele de bază pentru a înțelege ce înseamnă marketingul nu doar pe partea teoretică. Asta înseamnă că orice discuție va presupune cererea de la experți a unor indicatori care să permită măsurarea eficienței muncii acestora. Și nimeni nu e impotrivă să facă investiții. Și fiecare firmă își dorește creștere. Dar asta înseamnă că banii aruncați pe marketing trebuie să fie cu cel puțin un cent mai puțin decât ceea ce ei vor aduce în rezultat.
Este foarte important ca top managementul, directorii sau proprietarii de afaceri să aibă încredere în experți. Dar în condițiile în care piața de specialiști se rezumă la doar câteva minți luminate care sunt ocupate permanent și în rest avem parte doar de începători care au citit câteva cărți de marketing, este un must să avem propria imagine clară despre marketing. Asta înseamnă să cunosc instrumentele și să îmi dau seama ce verific din acest departament sau care ar fi cerințele de bază de la cei pe care îi angajez sau îi iau la outsource.
Pe 27 iulie la Chișinău vine Lorand Soares Szasz cu trainingul MARKETING CU REZULATE. Este un trainer care despre eficența marketingului și tuturor instrumentelor poate vorbi din propria experiență.
Deci, îl recomand cu căldură tuturor celor care fac marketing, își doresc să îl facă sau sunt cei care verifică acest segment și dau bugete pentru el.
Detalii le puteți găsi AICI http://marketing.evenda.md/?ref=67