Domeniul SMM e într-o dezvoltare cuantică. Dar ce urmează în 2017?
Cel mai important în reţelele de socializare nu sunt tehnologiile.
Oamenii. Mulţi antreprenori tind să utilizeze cele mai actuale metode tehnologice şi tipsuri, noi aplicaţii, caracteristici noi ale Facebook, VKontakte, Instagram şi alte reţele de socializare. Dar cel mai important în SMM sunt oamenii și anume cum utilizează inovațiile, publică, fac share, interacţionează cu conţinutul, grupurile şi comunitățile.
Reţelele de socializare reflectă evoluţia relaţiei dintre clienţii Dstră cu brandul, iar noile tehnologii afectează comportamentul oamenilor. Pentru fiecare brand este important să înţeleagă această dinamică.
Aici sunt câteva tendinţe care reflectă interacţiune oamenilor cu rețelele de socializare, care merită atenţie:
1. Facebook
În această rețea de socializare sunt o mulțime de instrumente pentru a crea campaniile de publicitate. În 2016 publicitatea video a devenit foarte populară. Această tendință rămâne actuală și în 2017.
Strategia pentru pagina Dstră de facebook trebuie să fie foarte bine gândită, luând în considerație toți factorii care pot sustrage atenția potențialilor clienți.
2. Costul publicității
Publicitatea în rețelele de socializare va lua amploare tot mai mult și mai mult. Noi, antreprenorii, vom avea tot mai multe și mai multe posibilități și opțiuni. Costul publicității deasemenea va crește.
Ca să aveți un rezultat financiar pe măsură din publicitatea de pe rețele de socializare, instrumentele cu plată practic sunt inevitabile, cu atât mai mult că în toate rețelele de socializare aceste instrumente se vor dezvolta și mai mult.
3. Live video
Youtube-ul era o premieră absolută în 2004 și doar 🙂 12 ani mai târziu a apărut posibilitatatea nu doar de a înscrie video-uri și a le publica, dar a face transmisiuni directe cu ajutorul telefonului mobil.
 Ați observat, probabil, ce popularitate au acumulat în timp materialele video LIVE. Utilizatorii rețelor de socializare le apreciază, ele se indexează foarte bine și din acest motiv au devenit o platformă cu care practic orice brand experimentează. Periscope, Facebook Live, Instagram Stories – sunt doar câteva modalități de interacțiune cu potențialii clienți.
Materialele video live adaugă brandului vitalitate. Ele pot fi utilizate ca să prezentați produsul sau serviciul Dstră sau să răspundeți la anumite întrebări legate de produsul/serviciul pe care îl vindeți/prestați, să anunțați vre-un concurs sau despre vre-o acțiune care se petrece în acest moment în compania Dstră.
Clienții cunosc că în astfel de videouri ceva s-ar putea să nu meargă după scenariu, că totul e real în acest moment. Anume din acest motiv, acest fel de interacțiune cu clienții a devenit foarte popular.
4. Interacțiunea
78% din antreprenori, în evaluarea eficienței campaniilor de marketing, utilizează resurse externe. Mulți se ciocnesc cu problema de a evalua mai mulți indicatori din mai multe rețele de socializare. În 2017 interacțiunea dintre aplicații și rețelele de socializare va deveni mai eficientă și mai importantă.
5. ChatBot-urile
În secolul intelectului artificial toți caută să ofere tehnicii, intelectul uman.
ChatBot este un program personalizat și automat care ține legătura dintre client și furnizorul de servicii. Cu ajutorul mesageriei rețelei de socializare vom putea chema un taxi, ne putem rezerva un bilet de avion, o masă la restaurant sau primi detalii despre subiectele care ne interesează. Vom fi, astfel, la curent cu toate noutățile și nu va mai fi nevoie să apelăm la serviciile de asistență telefonică ale companiilor.
Vor lucra Bot-urile pentru brandul Dstră? S-ar putea.
Dar cu siguranță trebuie să investiți într-o experiență socială interactivă.
6. Traficul mobil
Cantitatea de oameni care navighează pe rețelele de socializare cu ajutorul telefonului mobil, deja depășește cu mult cantitatea celor care navighează de pe calculator. Această diferență e în creștere continuă, așa că aveți grijă ca toată publicitatea, respectiv și convertorul(LP/site) unde duce această publicitate să fie adaptată pentru device-urile mobile.
7. Automatizarea
Diverse branduri şi antreprenori încearcă mai mult şi mai mult să automatizeze și să extindă lucrul în reţelele de socializarea. Utilizarea de facilităţi şi caracteristici de automatizare va creşte în 2017, pentru a ajuta antreprenorii să lucreze cu conţinutul și a creşte interacţiunea cu publicul.
Pentru a obţine beneficii maxime din automatizare, e nevoie de a dezvolta strategii corecte.

 Dacă nu veți începe folosirea acestui instrument azi, mâine o vor face concurenții Dstră.
8. Mărirea interacțiunilor
Oamenilor le plac diverse activități. Dacă veți oferi clienţilor ceva reciproc avantajos ei ar fi mai interesați în colaborarea cu compania Dstră. Distribuind content util și valoros prin intermediul reţelelor de socializare, credibilitatea și încrederea în brand-ul Dstră va crește.
9. Personalizarea
Odată cu dezvoltarea tehnologiilor și micșorarea interesului publicului la publicitatea obișnuită a venit timpul promovării personalizate. Retargetingul, care vă ajută să înțelegeți ce resurse a vizitat clientul și ce anume îi este interesant, a devenit un instrument indispensabil în promovare.
10. Apel la autoritate
Blogherii și formatorii de opinie din rețelele de socializare sunt cei de părerea cărora ține cont o anumită masă de oameni. Cum evidențierea prin publicitatea clasică devine tot mai dificilă, marketerii apelează tot mai des la ajutorul acestor lideri de opinie cu armatele lor de fani.
11. Contentul care dispare
Din “gunoiul” infomațional astăzi e o provocare să ții conectat publicul la contentul de calitate.
Snapchat a schimbat tendința. Ei au făcut contentul să dispară.
Asta a dat senzația de urgență. Utilizatorii știu că au puțin timp să studieze informația până ca ea să dispară. Așa a apărut Snapchat Stories, iar câteva luni în urmă, Instagram Stories.
 Contentul care dispare, e un instrument a rețelor de socializare care merită de încercat cu siguranță!
De cele mai multe ori reţelele de socializare devin o platformă de promovare foarte profitabilă. Atenție, însă, deseori strategiile incorecte de promovare pot reduce considerabil eficiența acestei platforme sau creare unei iluzii de atragere a clienților.
 Pentru a îmbunătăţi contentul, interacţiunea cu clienţii şi influenţa, trebuie să dăm exact ceea de ce are nevoie auditoriul nostru, de adăugat tehnologiile necesare și de dat la timpul potrivit. Astfel roadele intercațiunii cu rețele de socializare nu se vor lăsa așteptate.
Spor!