Tu știi că nu știi nimic?
Pentru că dacă ar fi anume așa, atunci nu ai veni după un sfat și în loc să asculți o părere ajungi să povestești cât de bravo ai fost. Ai venit să găsești un drum mai bun, mai ușor și mai eficient. Este importantă starea aia de om realizat – că ai făcut, că ai obținut, că ai ajuns. Dar această apreciere ți-o dă piața, clientul și… cifrele din contul bancar sau mai bine spus dividentele extrase.
Vine antreprenorul/ directorul/ managerul la un training, la o consultație, începe discuția despre problema ce îl doare, cere sfatul… și uită să îl asculte.
Dacă s-ar putea de încasat bani pentru servicii de ascultat, ar fi un business destul de profitabil în țara noastră, dar asta nu este în favoarea «pacientului».
Câteva recomandări pentru următoarea întâlnire cu «medicul»:

  1. Vino cu un scop bine stabilit la această întâlnire;
  2. Ascultă cu ambele urechi;
  3. Notează tot ce e posibil;
  4. Încearcă să te abții de la comentarii despre ce crezi tu. Ești unde ai ajuns datorită la ceea ce știi. Dacă vrei în altă parte, doar ascultă;
  5. Asumă-ți responsabilitatea pentru acțiuni și nu căuta vinovați;
  6. Fă lucruri ce nu îți convin pentru a obține rezultatele pe care ți le doreai;
  7. Nu există oameni mai deștepți ca tine în domeniu. Sigur. Dar există un alt punct de vedere;
  8. După implementarea sfaturilor revino cu feedback. Oricare ar fi el;
  9. Fii gata să crești atunci când cazi și să cazi în timp ce crești;
  10. Cel mai mare dușman al oricărui om este orgoliul. Trimite-l în vacanță. Pe viață! 😉