Brandul personal – o temă care, spre bucuria și împlinirea mea, devine tot mai populară. Iată de ce simt să mai explic o dată (și o voi face ori de câte ori va fi nevoie) de ce brandul personal este important pentru fiecare dintre noi și de ce o să avem doar de câștigat în urma creării acestuia.
Ce este brandul personal?
Modul în care te percep oamenii din jur reflectă brandul tău personal. Ce le vine lor în gând atunci când aud numele tău? Un profesionist desăvârșit / o personalitate puternică, cu multă energie pozitivă / un expert în domeniul său / influencer în orice aspect /etc.
Apropo, brandul personal există, indiferent dacă lucrezi sau nu la el. Acesta se dezvoltă în jurul conținutului pe care îl postezi, de la publicitate socială și de căutare, la postări de blog și site-uri.
Atât timp cât nu te implici în mod activ în construirea brandului tău personal, nu deții control asupra acestuia. Odată ce preiei controlul asupra brandului personal, poți coordona procesul și îi arăta publicului exact ceea ce dorești ca acesta să vadă.
Ce înseamnă să lucrezi asupra brandului personal? Înseamnă să decizi cum vrei să te perceapă cei din jur, ce calități de-ale tale vrei să aduci în prim-plan și, în funcție de asta, să setezi obiectivele și scopurile pe care le vei urma.
Nu e vorba de a fi fals. Nu creezi un personaj de film (chiar dacă și asta poate fi făcut lejer, dar nu e misiunea mea cu siguranță). În schimb, ai grijă de aspectele propriei personalități și te prezinți în cea mai bună lumină posibilă pentru ați atinge obiectivele.
Gândește-te la cine ești tu. Acesta este despre personalitatea ta, despre speranțele tale, despre visele tale și despre motivațiile tale.
În esență, ești tu însuți. Nu uita asta.
Cei de de la Brilliance Review, m-au provocat să-i conving de ce Omenirea are nevoie de Branding Personal?!
Ok, hai să mai dau câteva motive de ce să investești în propriul brand personal, dacă încă nu ești complet decis:

  1. Ești mai vizibil. Online & Offline.

Când începi să lucrezi la brandul personal, devii mai vizibil publicului tău. Oamenii te pot găsi cu o căutare simplă pe Google și pot interacționa ușor cu tine pe rețelele de socializare sau la diverse evenimente.
Identifică ce dorești să împărtășești publicului tău și nu uita să respecți atât propriile limite, cât și pe ale celor dragi.

  1. Crești rețeaua de oameni pe care îi cunoști.

Pe măsură ce îți dezvolți brandul, vei crește o rețea tot mai mare de oameni din domeniul tău de activitate, potențiali clienți, parteneri și, pur simplu, oameni buni din toate domeniile. Această rețea reprezintă un avantaj imens când vine vorba de creșterea afacerii. Cred că nu tre să explic de ce 😉

  1. Îți va fi mai ușor să promovezi orice serviciu sau produs.

Multe dintre persoanele cu care lucrez participă personal la evenimente pentru a-și promova afacerile și pentru a-și asigura noi clienți. Asta funcționează! Anume brandul personal transformă evenimentele sociale în mașini de conversie excelente.

  1. Afacerea ta va deveni mai profitabilă.

Ai o afacere? Sau, poate, ești direct responsabil de vânzările companiei unde lucrezi? Oricare ar fi situația, brandul personal poate crește veniturile și profiturile. Oamenii cumpără de la oameni. Companiile tind să treacă pe plan secundar, atunci când în față apare o persoană care recomandă un produs. În timp ce tu și afacerea sunteți două entități distincte, ele se vor intersecta în mod natural, iar asta este doar în avantaj.

  1. Brandul te va ajuta să construiești parteneriate.

Parteneriatele reprezintă o modalitate excelentă de a uni forțele și a îmbunătăți ambele branduri participante. Atunci când creezi un produs împreună cu un alt profesionist, fiecare obține acces la segmentele de public ale celuilalt. În plus, ați împărțit lucrul în jumătate, ceea ce ușurează procesul considerabil.

  1. Colaborări-surpriză, welcome!

Iepurele poate sări de unde te aștepți cel mai puțin. Brandul tău personal poate atrage oferte la care nici nu sperai!

  1. Vei spori gradul de încredere în sine.

Deși, la început, te poți simți un pic inconfortabil atunci când lucrezi asupra propriului brand, pe măsură ce depășești anxietatea, vei simți cum încrederea în forțele tale crește. Nu vei mai avea rețineri în împărtășirea detaliilor personale cu publicul, să te afli în fața camerei foto / video  și alte aspecte ale brandingului personal din care ulterior începi să primești plăcere și…bani.

  1. Tu decizi care e imaginea brandului tău.

Fii obiectiv în legătură cu tot ceea ce împarți cu publicul. Brandul personal îți permite să controlezi informațiile care devin publice despre tine. Chiar dacă faci o greșeală, ești încă pe scaunul șoferului, și poți găsi oricând o modalitate de a naviga în viitor, păstrând în același timp controlul asupra brandului personal. Tu decizi.

  1. Credibilitatea ta va crește.

Credibilitatea este extrem de importantă pentru un expert. Cu cât ai mai multă credibilitate, cu atât este mai probabil ca oamenii să investească în ceea ce promovezi tu. Fie că ești o mămică cu 3 copii care împarte cu publicul din expertiza sa sau un profesionist, oamenii vor crede în tine, doar atunci când te vor cunoaște mai bine. Brandul personal îți oferă șansa să oferi conținut valoros și să educi oamenii care sunt interesați de ceea ce știi și de ceea ce faci.
În concluzie…
Brandul personal este tendința prezentului și viitorului. Oricine are nevoie de brand personal, nu doar vedetele. Strategia corectă va aduce rezultate faine – e nevoie de doar un plan de acțiuni,  puțin timp, răbdare și dedicare!